פרשת השבוע
חורבן בית המקדש
- פרטים
- נכתב על ידי רונן שמואל הלוי
מדוע חרב בית המקדש ?
דור שלא נבנה בית המקדש , כאילו נחרב.
מה זה קשור לימינו אנו ?
כדי להבין הכל צריך לנסות ולהבין מה זה קשור אלינו הרי אנחנו נולדנו למציאות שאין בית מקדש.
ראשית צריך להבין איך היה בתקופת בית המקדש (משכן,בית ראשון, בית שני )
הקב"ה גלוי לעם ישראל
נסים גלויים כל הזמן
כל העולם בשלום ובאהבה עם עם ישראל
כל העולם מגיע להקריב קורבנות ולהתפלל בבית המקדש
יש מודעות לבורא
הכל מושלם !!!!!!
אז למה חרב ?????
ננסה להבין מה קורה היום ולמה זה קשור .
היום כשלמישהו יש אוטו חדש , לוקח כמה חודשים מתרגל ומתחיל לזלזל בו רוצה חדש.
כשיש זוג נשואים או לחלופין שותפות עסקית ,
כשהכירו היו מוכנים לעשות הכל אחד בשביל השני (שני הצדדים)
כאשר הכל הופך להיות מושלם ויש שפע והכל טוב מתחיל להתעורר יצר "הגאווה" .
כל אחד מרגיש שמגיע לו יותר טוב , או לחלופין מרגיש שהוא יותר טוב מהשני.
מתחיל זלזול , מריבות מיותרות, מחפשים אחד את השני כדי למצוא דברים רעים ועוד הרבה דברים שמקורם ביצר הרע.
בתקופת בית המקדש(ראשון ושני) היה טוב כל עוד נלחמו ביצר "הגאווה"
אך ברגע שמאסו בקב"ה ו "שיוויתי השם לנגדי תמיד" כבר לא היה קיים .
החלה התדרדרות במעשים , במזל ולבסוף הפסדנו הכל.
אמנם אבינו שבשמים לא עזב אותנו ושומר עלינו כמו שאב שומר על בנו אפילו שהילד עושה בעיות אבל אנחנו נמצאים כבר 1950 שנה של הסתר וצער על גלות השכינה.
"ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם"
הקב"ה נותן לנו איך לבטל את חורבן בית המקדש תעשו מקדש , לא בית מקדש אלא מקדש , תהיו מקודשים ,
איך מקודשים , כתוב בפרשת קדושים "קְדֹשִׁים תִּהְיוּ: כִּי קָדוֹשׁ, אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם."
הקב"ה מסביר שכל אחד ואחד יכול להיות מרכבה לשכינה אם רק יקדש עצמו .
בחופה כולנו אומרים "הרי את מקודשת לי"
שמעתי פירוש יפה , אני, מקדיש את עצמי בשבילך
אחרי זמן קצר כשמבינים שהבן/בת זוג כבר שלך כבר לא מקדישים כלום .
זה נכון שמי שיש לו יראת שמים לא בוגד בקדושת הנישואין אבל האם כל אחד ואחת יכול/ה להגיד בלב שלם שהוא/היא באמת מרגיש/ שהוא/היא מוכן/ה להקדיש את עצמו/ה לבן/בת הזוג שלו ?
ובכן מה השתנה ?
הפכנו להיות מובן מאליו וכך נכשלנו במבחן.
עם ישראל וכל שאר בני האדם זלזלו במקדש בדיוק כפי שמזלזלים בחיי הנישואין.
"איש ואיש שזכו שכינה ביניהם" "וְהָאִישׁ מֹשֶׁה ענו [עָנָיו] מְאֹד מִכֹּל הָאָדָם אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה." מֹשֶׁה, וְהִנֵּה קָרַן, עוֹר פָּנָיו"
מדוע קרן עור פניו , כי ראה פני שכינה , מדוע זכה לשכינה , כי היה עניו .
למרות שקיבל הכל " וְאַתָּה תִּהְיֶה־לּוֹ לֵאלֹהִים"
הקב"ה שם את משה למחליט על אחיו הגדול על אהרון ולמרות זאת משה נשאר עניו .
לכן זכה לשכינה .
אז אם אנחנו רוצים לזכות שוב בשכינה , אנחנו צריכים להפסיק לזלזל במה שיש לנו ולהתחיל להגיד תודה על כל מה שיש ולזכור שאנחנו פה לזמן קצר מאוד ,
חבל להעביר במלחמות של תאווה וגאווה ולא יזיק לנו אם נעצור רגע ונבין מדוע אנחנו נמצאים במצב הזה ומה באמת הקב"ה רוצה להראות לנו .
מעבר לחומר מסביבנו יש אותנו בני האדם שאנחנו רוחניים בכל רמ"ח אברינו ולצערנו יצר הרע דוחף אותנו לחומריות ולתאוות שגורמים לנו כל יום לקלקל ולהחריב מחדש את בית המקדש.
אפילו בסידור אנחנו אומרים כל בוקר
"אלו דברים שאדם אוכל פירותיהן בעולם הזה והקרן קיימת לו לעולם הבא: כיבוד אב ואם , וגמילות חסדים, והבאת שלום בין אדם לחברו; ותלמוד תורה כנגד כולם."
בואו נצא מהגאווה ונזכה לאהבת חינם .
שנזכה לבניין בית המקדש ב"ה היום
שיר השירים
- פרטים
- נכתב על ידי רונן שמואל הלוי
א שִׁיר הַשִּׁירִים, אֲשֶׁר לִשְׁלֹמֹה. ב יִשָּׁקֵנִי מִנְּשִׁיקוֹת פִּיהוּ, כִּי-טוֹבִים דֹּדֶיךָ מִיָּיִן. ג לְרֵיחַ שְׁמָנֶיךָ טוֹבִים, שֶׁמֶן תּוּרַק שְׁמֶךָ; עַל-כֵּן, עֲלָמוֹת אֲהֵבוּךָ. ד מָשְׁכֵנִי, אַחֲרֶיךָ נָּרוּצָה; הֱבִיאַנִי הַמֶּלֶךְ חֲדָרָיו, נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בָּךְ--נַזְכִּירָה דֹדֶיךָ מִיַּיִן, מֵישָׁרִים אֲהֵבוּךָ. {פ}
ה שְׁחוֹרָה אֲנִי וְנָאוָה, בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָם; כְּאָהֳלֵי קֵדָר, כִּירִיעוֹת שְׁלֹמֹה. ו אַל-תִּרְאוּנִי שֶׁאֲנִי שְׁחַרְחֹרֶת, שֶׁשְּׁזָפַתְנִי הַשָּׁמֶשׁ; בְּנֵי אִמִּי נִחֲרוּ-בִי, שָׂמֻנִי נֹטֵרָה אֶת-הַכְּרָמִים--כַּרְמִי שֶׁלִּי, לֹא נָטָרְתִּי. ז הַגִּידָה לִּי, שֶׁאָהֲבָה נַפְשִׁי, אֵיכָה תִרְעֶה, אֵיכָה תַּרְבִּיץ בַּצָּהֳרָיִם; שַׁלָּמָה אֶהְיֶה כְּעֹטְיָה, עַל עֶדְרֵי חֲבֵרֶיךָ. ח אִם-לֹא תֵדְעִי לָךְ, הַיָּפָה בַּנָּשִׁים; צְאִי-לָךְ בְּעִקְבֵי הַצֹּאן, וּרְעִי אֶת-גְּדִיֹּתַיִךְ, עַל, מִשְׁכְּנוֹת הָרֹעִים. {פ}
ט לְסֻסָתִי בְּרִכְבֵי פַרְעֹה, דִּמִּיתִיךְ רַעְיָתִי. י נָאווּ לְחָיַיִךְ בַּתֹּרִים, צַוָּארֵךְ בַּחֲרוּזִים. יא תּוֹרֵי זָהָב נַעֲשֶׂה-לָּךְ, עִם נְקֻדּוֹת הַכָּסֶף. יב עַד-שֶׁהַמֶּלֶךְ, בִּמְסִבּוֹ, נִרְדִּי, נָתַן רֵיחוֹ. יג צְרוֹר הַמֹּר דּוֹדִי לִי, בֵּין שָׁדַי יָלִין. יד אֶשְׁכֹּל הַכֹּפֶר דּוֹדִי לִי, בְּכַרְמֵי עֵין גֶּדִי. {ס} טו הִנָּךְ יָפָה רַעְיָתִי, הִנָּךְ יָפָה עֵינַיִךְ יוֹנִים. טז הִנְּךָ יָפֶה דוֹדִי אַף נָעִים, אַף-עַרְשֵׂנוּ רַעֲנָנָה. יז קֹרוֹת בָּתֵּינוּ אֲרָזִים, רחיטנו (רַהִיטֵנוּ) בְּרוֹתִים.
ואהבת לרעך כמוך
- פרטים
- נכתב על ידי רונן שמואל הלוי
רבי עקיבא אומר: "ואהבת לרעך כמוך" זה יסוד גדול בתורה.
אנחנו שרים: "ואהבת לרעך כמוך" זה כלל גדול בתורה.
ציטוטים:
" אשה צריכה לאהוב את בעלה כגופה"
"גבר צריך לאהוב את אשתו יותר מגופו"
" ואהבת את ה' אלוהיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכול מאודך"
הכהנים מברכים לפני ברכת הכהנים " וציוונו לברך את עמו ישראל באהבה "
ציטוט מהקבלה : "איש אישה זכו, שכינה שרויה ביניהם"
אהבה -
מה כל כך מיוחד בלעשות דברים באהבה?
- אדם שאוהב את הבריות , מכבד את כולם , רודף שלום , רוצה בטובם של כולם , נותן צדקה ,מעניק לאחרים ונשמר מהכעס .
אדם כזה מרגיש נינוח עם כולם , רגוע ושליו וקל לו מאוד להתקרב לקב"ה באהבה ולא מתוך אילוץ או פחד,
קל יותר להבין את העניין, הלא הנשמה נמצאת בכל אחד ואחד מאיתנו והנשמה היא רוחנית וכשאנחנו מכבדים את רעינו, אנחנו בעצם מכבדים את הנשמה שניתנה מהקב"ה.
"ואהבת לרעך כמוך" זה יסוד גדול בתורה.
רוב הדיברות בעשרת הדיברות הם בין אדם לאדם והשאר הם בין אדם למקום .
אדם שאינו מסוגל לפתוח את ליבו כלפי חברו אין סיכוי שיוכל לפתוח את ליבו כלפי המקום.
כאשר זוג איש ואישה נוהגים אחד כלפי השני באהבה ,כתוב בקבלה "איש אישה זכו, שכינה שרויה ביניהם"
" ואהבת את ה' אלוהך בכל לבבך ובכל נפשך ובכול מאודך"
הקב"ה מצווה עלינו לאהוב אותו לא לעבוד אותו אהבה זה משהו שחשים למישהו קרוב אליך , אבא , בן אח אחות ועוד.
יש כאן רמז ענק של קרבה לקב"ה ולא יחסי גומלין.
משל :
מספרים על רב שנכנס לחנות שם רואה את בעל העסק עובד בלחץ בקושי מספיק , מתאמץ כל כך כדי לקיים את העסק ובמשרד יושב לו מנהל חשבונות רגלעל רגל .
כשמגיע הזמן מתקפל והולך בקיצור עובד(עבד) שלא איכפת לו בא ועושה את עבודתו והולך , מאוד התאכזב שאל את בעל החנות מדוע לא עוזר לך הסביר כי לפי הגדרת תפקידו העובד לא חייב לעזור לו.
לאחר מספר ימים נכנס אותו רב לחנות אחרת אותו הרחוב ורואה את מנהל החשבונות סוגר את ספר החשבונות מגיע ועוזר לבעל הבית ולאחר שהלחץ נגמר חוזר לעבודתו כמובן בדריכות ובהמתנה לקפוץ לעזרה מייד שייצרטכו אותו.
פנה אותו הרב לבעל הבית ושאל אותו איך הצליח לגרום למנהל החשבונות שלו לצאת ולעזור לו בזמן לחץ וכמובן סיפר לו כי מזלו טוב וכי מנהל החשבונות של שכנו מתעלם מכל עזרה לבעל החנות .
בשמחה הסביר בעל החנות לרב : אצל שכני מנהל החשבונות הוא רק עובד שכל שמעניין אותו זה השכר ולכן עושה את המינימום המוטל עליו ואילו אצלי מנהל החשבונות הוא בני שאוהב אותי מאוד אכפת לו ממני ולכן עוזר לי כשאני צריך אותו , עושה מעבר למה שחובה .
הנמשל :
כשאנחנו עושים את המינימום הנדרש מאיתנו בזריזות ובמהירות שיגמר כבר אנחנו נחשבים לעבדים , כשאנחנו מוסיפים אהבה למעשנו: בתפילה , ביחס לאישה ,ביחס לילדים,בשמירת שבת ,במתן צדקה ובכל דבר בעולם אנחנו מוסיפים חיות למעשה ואז אנחנו נחשבים בנים לקב"ה .
הכהנים מברכים לפני ברכת הכהנים " וציוונו לברך את עמו ישראל באהבה "
מדוע אומר הקב"ה תברכו את עמי באהבה אומר המדרש התשובה בגוף הברכה .
יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמֶרְךָ.
יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֵּךָּ.
יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיַשֵּׂם לְךָ שָׁלוֹם.
וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וַאֲנִי אֲבָרֲכֵם
פתאום בסוף הברכה כותב הקב"ה "וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וַאֲנִי אֲבָרֲכֵם"
גימטריה של המילה "אהבה " 1+5+2+5=13
גימטריה של השם המפורש שלהקב"ה 10+5+6+5=26
אומר הקב"ה לכהנים בברכת הכהנים אם תשימו את שמי על בני ישראל אני אברך גם אתכם דהיינו אם תברכו את בניי באהבה ואם תתכוונו לזה , משמע 13(התכוונתם באהבה)+(אמרתם באהבה)13 =26
דהיינו שמתם את שמי על בני ישראל על זאת אני אברך אתכם .
ועכשיו בהשלכה לכל שאר הדברים , כל מי שעושה דברים באהבה וגם מתכוון לכך הקב"ה מברך מעשיו.
יהי רצון שנזכה לאהוב את כל עם ישראל וימחל לנו עוון שנאת חינם וב"ה נזכה לגאולה שלמה במהרה בימינו
היסטוריה של עם ישראל
- פרטים
- נכתב על ידי רונן שמואל הלוי
נפטר בשנת 930 לבריאה.
עשרים דורות בין אדם הראשון לאברהם אבינו.
אברהם אבינו נולד בשנת 1948 לבריאה .
לאחר 100 שנה נולד יצחק (אברהם היה בן 100)
יצחק נולד בשנת 2048 לבריאה.
לאחר 60 שנה נולד יעקב , בשנת 2108 לבריאה.
בגיל 130 ירד יעקב עם בניו למצרים (שנת 2238)
בני ישראל היו במצרים 210 שנה .
יציאת מצרים בשנת 2448 לבריאה.
מעמד הר סיני לאחר 50 יום מיציאת מצרים .
לאחר שנה נבנה המשכן (אוהל מועד) שנת 2449 לבריאה.
לאחר 479 שנה נבנה בית המקדש הראשון ע"י שלמה המלך(שנת 2928 לבריאה)
לאחר 410 שנה חרב בית המקדש הראשון ע"י נבוכדנצר מלך בבל בשנת 3338 לבריאה.
לאחר מכן גלות 70 שנה.
לאחר 70 שנה נס פורים.(סוף הגלות)
בשנת 3408 לבריאה נבנה בית המקדש השני .
במימון כורש מלך פרס אשר שלט על ירושלים 34 שנה.
לאחר מכן שלטו היוונים 180 שנה .
מיד אח"כ שלטו החשמונאים אשר ניצחו את היוונים (נס חנוכה)בשנת 3622 לבריאה.
בית שני עמד 420 שנה וחרב בשנת 3828 לבריאה.
ועכשיו אנחנו נמצאים בתקופת הגאולה וב"ה יבנה בית המקדש "היום אם בקולו תשמעו"
בית המקדש בפתח
- פרטים
- נכתב על ידי רונן שמואל הלוי
מאמרים נוספים...
תתי-קטגוריות
-
לויים וכהנים
הלויים והכהנים
מצאצאי לוי בנו השלישי של יעקב אבינו .
לוי היה בנה של לאה .
לאה שבמקור היתה אמורה להתחתן עם עשיו .
אמר רבי אלעזר: "עיני לאה רכות" ולא גנאי הוא לה אלא שבח הוא לה, שהיתה שומעת על פרשת דרכים בני אדם שהיו אומרים: שני בנים יש לה לרבקה, שתי בנות יש לו ללבן, גדולה לגדול וקטנה לקטן, והיתה יושבת על פרשת דרכים ומשאלת: גדול מה מעשיו? איש רע הוא מלסטם בריות, קטן מה מעשיו? איש תם יושב אוהלים, והיתה בוכה עד שנשרו ריסי עיניה" ( בבא בתרא קכג.)
לאה השיגה בדמעותיה את רחמיו של הקב"ה וזכתה להתחתן עם יעקב ועוד ראשונה.
לדעתו של רבי אלעזר, עיניה של לאה מבטאות את העתיד הצפון לה ולזרעה. את המילה 'רכות' פירש רבי אלעזר כ'ארוכות', והרשב"ם פירש את דבריו: "ארוכות - גדולות בכהונה ולויה , לוי יצא ממנה שממנו כהנים ולוים ומלכות מיהודה" דהיינו, לאה טומנת באשיותה את שורש הכהונה והמלכות
כתבות נוספות בקטגוריה
דינה , שמות פרק ב- מונה מאמרים:
- 8