פרשת בראשית

נכתב על ידי רונן שמואל הלוי

ו וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יְהִי רָקִיעַ בְּתוֹךְ הַמָּיִם, וִיהִי מַבְדִּיל, בֵּין מַיִם לָמָיִם. ז וַיַּעַשׂ אֱלֹהִים, אֶת-הָרָקִיעַ, וַיַּבְדֵּל בֵּין הַמַּיִם אֲשֶׁר מִתַּחַת לָרָקִיעַ, וּבֵין הַמַּיִם אֲשֶׁר מֵעַל לָרָקִיעַ; וַיְהִי-כֵן. ח וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָרָקִיעַ, שָׁמָיִם; וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר, יוֹם שֵׁנִי. {פ}

 הפירוש הפשוט , הקב"ה ברא את השמיים ואת הרקיע , אם נתבונן ונקרא שוב , ויבדל בין המים אשר מעל הרקיע למים אשר מתחת לרקיע יש כאן רמז למים עליונים ומים תחתונים .

ידוע לכולם שמקווה  טהרה חייב להכיל 40 סאה של  מי גשמים ,

מדוע מי גשמים ?

מה המיוחד במי גשמים? הרי המים נראים אותו הדבר

מדוע  40 סאה?

בהמשך הפרשה כתוב "וְכֹל שִׂיחַ הַשָּׂדֶה, טֶרֶם יִהְיֶה בָאָרֶץ, וְכָל-עֵשֶׂב הַשָּׂדֶה, טֶרֶם יִצְמָח: כִּי לֹא הִמְטִיר יְהוָה אֱלֹהִים, עַל-הָאָרֶץ, וְאָדָם אַיִן, לַעֲבֹד אֶת-הָאֲדָמָה. ו וְאֵד, יַעֲלֶה מִן-הָאָרֶץ, וְהִשְׁקָה, אֶת-כָּל-פְּנֵי הָאֲדָמָה."

המדענים חשבו שהם גילו איך יורד גשם וזה כתוב כאן בפרוש יעלה אד מן הארץ,השמש מחממת את הארץ עולים אדים הופכים לעננים ויורד גשם. יכלו לקרוא בתורה ולדעת בלי לחקור.

 אך יש כאן סוד וגם את זה גילו המדענים לאחרונה , המים שעולים כאדים תוצאה מהחימום של השמש מהווים רק חלק מהגשמים ואם היה צריך לסמוך על זה מזמן כדור הארץ היה מתייבש.

ראיה  יש שנים שבהם חם מאוד וכמעט אין חורף ואילו יש שנים בהם יש הרבה גשם ללא קשר להתאיידות .

 "כִּי לֹא הִמְטִיר יְהוָה אֱלֹהִים, עַל-הָאָרֶץ, וְאָדָם אַיִן" - כל עוד אין אדם שיתפלל הקב"ה לא המטיר מים , רואים את זה היום ובכל תקופת התנ"ך כשעם ישראל עושים רצונו של מקום יש גשם בעתו וכשאין עושים ישראל רצונו של מקום ,ועצר את השמים .

"וַיַּבְדֵּל בֵּין הַמַּיִם אֲשֶׁר מִתַּחַת לָרָקִיעַ, וּבֵין הַמַּיִם אֲשֶׁר מֵעַל לָרָקִיעַ "- מים עליונים ומים תחתונים .

מים תחתונים הם מים אשר מתחת לרקיע ומים עליונים הם מים אשר מעל הרקיע "ויִּקְרָא אֱלֹהִים לָרָקִיעַ, שָׁמָיִם;"
המים אשר תחת לרקיע הם מים של העולם הזה והמים שמעל הרקיע הם קרחונים שפוגעים בכדור הארץ ,נכנסים לאטמוספירה והופכים לעננים , אלו בעצם גשמי הברכה שנוצרים בעקבות התפילות .

המים האלו מתאחדים עם המים שעולים כאדים ומטהרים אותם ,

מספיק רק 40 סאה של מי גשמים , מים עליונים כדי לטהר מקווה שלם .

היה צריך 40 יום למשה רבינו להביא את התורה לעם ישראל , 40 יום כדי להשיב חמתו של הקב"ה על חטא העגל 40 יום בין ראש חודש אלול ליום כיפור .

 ב"ה שנזכה ללמוד תורה,להשיב חמתו של הקב"ה ,למקוואות טהורים ולבית המקדש, היום.

Tuesday the 19th. PointLink. מתנה טובה יש לי בבית גנזי ברצוני ליתנה וישראל לך והודיעם