פרשת ויקהל פקודי
נכתב על ידי רונן שמואל הלוי
הפרשות הללו מחוברות יחד ומסיימות את ספר שמות.הפרשות הללו מגיעות מיד לאחר חטא העגל .
חכמים אומרים כי מה שמוסבר בפרשות הללו שזה קרבנות ושמירת שבת הם בעצם הכפרה על חטא העגל.
לדעתי יש כאן עניין הרבה יותר גדול .
מדוע קיבלו את עבודת המשכן והמקדש ,כדי שלבני האדם יהיה משהו מוחשי שאותו יראו ובו ייאחזו כדי להאמין בקב"ה .
בתחילת פרשת ויקהל יש רמז יפה .
"וַיַּקְהֵל מֹשֶׁה, אֶת-כָּל-עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל--וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם: אֵלֶּה, הַדְּבָרִים, אֲשֶׁר-צִוָּה יְהוָה, לַעֲשֹׂת אֹתָם. ב שֵׁשֶׁת יָמִים, תֵּעָשֶׂה מְלָאכָה, וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי יִהְיֶה לָכֶם קֹדֶשׁ שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן, לַיהוָה; כָּל-הָעֹשֶׂה בוֹ מְלָאכָה, יוּמָת. ג לֹא-תְבַעֲרוּ אֵשׁ, בְּכֹל מֹשְׁבֹתֵיכֶם, בְּיוֹם, הַשַּׁבָּת. {פ}"
משה מתחיל את הפרשה בשמירת שבת , שתי פרשות שכל הפרשות מדברות על נהלים לעבודת המשכן ולפני שמתחיל לדבר פותח בשמירת שבת .
רשי נותן פירוש יפה , כדי שיידעו שעבודת המשכן לא דוחה שבת .
אם ניקח את זה צעד קדימה נוכל להסיק ש :
1. ללא שמירת שבת אין משכן.
2. השבת יותר חשובה מהכל גם מהמשכן.
3. השבת שקולה לכל עבודות המשכן.
4. אם ייקחו לכם את המשכן , את השבת אף אחד לא יוכל לקחת לכם את השבת.
בקיצור
הקב"ה עקבי בדבריו , נתן לעם ישראל את השבת "אות היא לעולם " ואינו משנה את את האות בשום מחיר .
יהי רצון שנזכה שכל עם ישראל יוכל לשמור שבת וב"ה יתברך נזכה לבית המקדש השלישי במהרה בימינו .