פרשת ויקרא

נכתב על ידי רונן שמואל הלוי
פרשת ויקרא מתחילה "וַיִּקְרָא, אֶל-מֹשֶׁה; וַיְדַבֵּר יְהוָה אֵלָיו, מֵאֹהֶל מוֹעֵד לֵאמֹר."
נראה כי יש כאן כפילות , ויקרא , וידבר .
חשוב להבין , בתורה אין כפילות ,גם אם נראה שיש כפילות זהו מסר ובמקרה הזה מפרש רשי , "ויקרא " בלשון חיבה .
הקב"ה פונה אל משה ללא התנשאות ובלשון אוהבת .
רואים זאת כאשר פונה הקב"ה לבלעם הרשע כתוב "ד וַיִּקָּר אֱלֹהִים, אֶל-בִּלְעָם" התורה משמיתה את ה "א" ובכך מרמזת לנו כי הקב"ה קורא לבלעם לא בחביבות /לא ברצון  .

בפרשת שמות כאשר הקב"ה מדבר אל משה בסנה הבוער כתוב 
"ג וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה--אָסֻרָה-נָּא וְאֶרְאֶה, אֶת-הַמַּרְאֶה הַגָּדֹל הַזֶּה: מַדּוּעַ, לֹא-יִבְעַר הַסְּנֶה. ד וַיַּרְא יְהוָה, כִּי סָר לִרְאוֹת; וַיִּקְרָא אֵלָיו אֱלֹהִים מִתּוֹךְ הַסְּנֶה, וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה מֹשֶׁה--וַיֹּאמֶר הִנֵּנִי. ה וַיֹּאמֶר, אַל-תִּקְרַב הֲלֹם; שַׁל-נְעָלֶיךָ, מֵעַל רַגְלֶיךָ--כִּי הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אַתָּה עוֹמֵד עָלָיו, אַדְמַת-קֹדֶשׁ הוּא."


על פניו נראה שוב כי יש מידע כפול משה אומר "אסורה נא ואראה" ולאחר מכן כתוב "כי סר לראות" ובכן בפעם הראשונה אכן מדובר על הסנה, כאשר כתוב  "וַיַּרְא יְהוָה, כִּי סָר לִרְאוֹת" מדובר על שמשה עזב את עיסוקיו בארמון במצרים וסר לראות את את סבלותם של היהודים ובכך הפך להיות חביב יותר על הקב"ה ולכן כתוב אח"כ גם כן "וַיִּקְרָא אֵלָיו אֱלֹהִים מִתּוֹךְ הַסְּנֶה," 


ניתן ללמוד שכל מעשה אפילו שנראה לנו זניח , אינו נסתר מהקב"ה
אבינו שבשמים משגיח עלינו וכמו שאב אוהב את ילדיו
אוהב אותנו ללא כל תנאים.



Monday the 18th. PointLink. מתנה טובה יש לי בבית גנזי ברצוני ליתנה וישראל לך והודיעם