פעילויות ליום הכיפורים

נכתב על ידי רונן שמואל הלוי
חודש אלול , עשרת ימי תשובה, יום הכיפורים
תקופה בעלת התקדמות רוחנית שלנו המתבטאת בכמה מעשים שאנחנו עושים חלקם במודע וחלקם לא אבל מה שחשוב זה שבסופו של דבר הדברים הללו מחזקים ומאחדים אותנו כעם.

פעילויות בתקופה:
1. ראש חודש אלול - נוהגים לבקר בבית העלמין את הסבים והסבתות , מעבר למשמעות הרוחנית זה מחזיר אותנו לפרופורציות ומוציא אותנו מהשגרה היום יומית והמרדף לאחר הפרנסה.
2. חודש אלול - שבועות אחרונים של החופש הגדול , רוב האנשים לוקחים חופש כדי להיות עם ילדיהם עד שיחזרו לגנים , מעבר להטרדה עליה מתלוננים ההורים , הילדים מקבלים יחס חם ואוהב  מהוריהם העסוקים בעבודות היום יום . זוהי התקרבות אל הנשמות הטהורות אותם אנחנו מגדלים בבתינו.
3. חזרה ללימודים והכנה לחגים - נוצר מצב של ירידת לחץ , חוזרים לעבודה עם המון כח ואז מתחילות ההכנות לראש השנה , כולם מתחילים סליחות - טיולים מאורגנים ולא מאורגנים לכותל,לקברי צדיקים , למערת המכפלה ולקבר רחל .
4.  ראש השנה - יומיים שלמים של שבתון תפילה מיוחדת , תקיעה בשופר , כולם יכולים לבוא לבית הכנסת אין עבודה ואין לחץ , גם ילדים וגם הורים יכולים להנות משלוות החג.
5. עשרת ימי תשובה - עשרה ימים בהם כל יהודי ויהודי מרגיש התעוררות פנימית , מעבר ללחץ ולפחד מיום כיפור , כולם פתאום מדברים אחד עם השני , משלימים ,מבקשים סליחה , פשוט מתקרבים לקב"ה בכל הדרכים בין בתפילה ובין באחדות וביין באהבת אחד אל השני (ואהבת לרעך כמוך).
6. יום כיפור 
   
זהו השיא של השיאים , לאחר שהכנו את עצמנו נפשית , סיורי סליחות, תפילות,ראש השנה,לימוד תורה ועוד.
   כל יהודי במה שהספיק לעשות , כולנו מוכנים לקראת היום הגדול בו כולנו מתייחדים עם הקב"ה יום שבו שוכחים 
   מענייני העולם הזה , טלויזיה, מחשב, עבודה,ים ועוד ומקדישים את הזמן להתחדשות , הולכים לבית הכנסת , מתפללים מטיילים עם הילדים , פוגשים, חברים, שכנים ומשפחה, אין מכוניות אז פשוט אפשר להנות ולהסתובב על הכביש בלי פחד , הכל טיילת אחת גדולה .
7. מוצאי כיפור - מכינים סוכה אין יותר כיף מזה. 
Tuesday the 19th. PointLink. מתנה טובה יש לי בבית גנזי ברצוני ליתנה וישראל לך והודיעם