שיר השירים

שיר השירים פרק א

א שִׁיר הַשִּׁירִים, אֲשֶׁר לִשְׁלֹמֹה. ב יִשָּׁקֵנִי מִנְּשִׁיקוֹת פִּיהוּ, כִּי-טוֹבִים דֹּדֶיךָ מִיָּיִן. ג לְרֵיחַ שְׁמָנֶיךָ טוֹבִים, שֶׁמֶן תּוּרַק שְׁמֶךָ; עַל-כֵּן, עֲלָמוֹת אֲהֵבוּךָ. ד מָשְׁכֵנִי, אַחֲרֶיךָ נָּרוּצָה; הֱבִיאַנִי הַמֶּלֶךְ חֲדָרָיו, נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בָּךְ--נַזְכִּירָה דֹדֶיךָ מִיַּיִן, מֵישָׁרִים אֲהֵבוּךָ. {פ}
ה שְׁחוֹרָה אֲנִי וְנָאוָה, בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָם; כְּאָהֳלֵי קֵדָר, כִּירִיעוֹת שְׁלֹמֹה. ו אַל-תִּרְאוּנִי שֶׁאֲנִי שְׁחַרְחֹרֶת, שֶׁשְּׁזָפַתְנִי הַשָּׁמֶשׁ; בְּנֵי אִמִּי נִחֲרוּ-בִי, שָׂמֻנִי נֹטֵרָה אֶת-הַכְּרָמִים--כַּרְמִי שֶׁלִּי, לֹא נָטָרְתִּי. ז הַגִּידָה לִּי, שֶׁאָהֲבָה נַפְשִׁי, אֵיכָה תִרְעֶה, אֵיכָה תַּרְבִּיץ בַּצָּהֳרָיִם; שַׁלָּמָה אֶהְיֶה כְּעֹטְיָה, עַל עֶדְרֵי חֲבֵרֶיךָ. ח אִם-לֹא תֵדְעִי לָךְ, הַיָּפָה בַּנָּשִׁים; צְאִי-לָךְ בְּעִקְבֵי הַצֹּאן, וּרְעִי אֶת-גְּדִיֹּתַיִךְ, עַל, מִשְׁכְּנוֹת הָרֹעִים. {פ}
ט לְסֻסָתִי בְּרִכְבֵי פַרְעֹה, דִּמִּיתִיךְ רַעְיָתִי. י נָאווּ לְחָיַיִךְ בַּתֹּרִים, צַוָּארֵךְ בַּחֲרוּזִים. יא תּוֹרֵי זָהָב נַעֲשֶׂה-לָּךְ, עִם נְקֻדּוֹת הַכָּסֶף. יב עַד-שֶׁהַמֶּלֶךְ, בִּמְסִבּוֹ, נִרְדִּי, נָתַן רֵיחוֹ. יג צְרוֹר הַמֹּר דּוֹדִי לִי, בֵּין שָׁדַי יָלִין. יד אֶשְׁכֹּל הַכֹּפֶר דּוֹדִי לִי, בְּכַרְמֵי עֵין גֶּדִי. {ס} טו הִנָּךְ יָפָה רַעְיָתִי, הִנָּךְ יָפָה עֵינַיִךְ יוֹנִים. טז הִנְּךָ יָפֶה דוֹדִי אַף נָעִים, אַף-עַרְשֵׂנוּ רַעֲנָנָה. יז קֹרוֹת בָּתֵּינוּ אֲרָזִים, רחיטנו (רַהִיטֵנוּ) בְּרוֹתִים.

היסטוריה של עם ישראל

אדם הראשון נברא ביום השישי לבריאה
נפטר בשנת 930 לבריאה.
עשרים דורות בין אדם הראשון לאברהם אבינו.
אברהם אבינו נולד בשנת 1948 לבריאה .
לאחר 100 שנה נולד יצחק (אברהם היה בן 100)
יצחק נולד בשנת 2048 לבריאה.
לאחר 60 שנה נולד יעקב , בשנת 2108 לבריאה.
בגיל 130 ירד יעקב עם בניו למצרים (שנת 2238)
בני ישראל היו במצרים 210 שנה .
יציאת מצרים בשנת 2448 לבריאה.
מעמד הר סיני לאחר 50 יום מיציאת מצרים .
לאחר שנה נבנה המשכן (אוהל מועד) שנת 2449 לבריאה.
לאחר 479 שנה נבנה בית המקדש הראשון ע"י שלמה המלך(שנת 2928 לבריאה)
לאחר 410 שנה חרב בית המקדש הראשון ע"י נבוכדנצר מלך בבל בשנת 3338 לבריאה.
לאחר מכן גלות 70 שנה.
לאחר 70 שנה נס פורים.(סוף הגלות)
בשנת 3408 לבריאה נבנה בית המקדש השני .
במימון כורש מלך פרס אשר שלט על ירושלים 34 שנה.
לאחר מכן שלטו היוונים 180 שנה .
מיד אח"כ שלטו החשמונאים אשר ניצחו את היוונים (נס חנוכה)בשנת 3622 לבריאה.
בית שני עמד 420 שנה וחרב בשנת 3828 לבריאה.

ועכשיו אנחנו נמצאים בתקופת הגאולה וב"ה יבנה בית המקדש "היום אם בקולו תשמעו"


בית המקדש בפתח

הישרדות העם היהודי

מעמד האישה

הזמן והשנים גרמו למלחמות גדולות לגבי מעמד האישה(פמיניזם ושוביניזים)

אך אם היינו מתעלמים מהעולם ומתרכזים בהבנה מה באמת קורה פה היינו מבינים :

1. האישה והגבר כשהם לבד הם רק חלק משלם וכשהם יחד הם שלם.

2. לאישה ולגבר תכונות אופי שמשלימות זה את זה .

3. יש הגדרות מדוייקות בתורה כיצד צריך להתייחס לכל אחד מבני הזוג.

- מה שחשוב באמת שכדי להבין מה כתוב צריך להגיע עם דעה אובייקטיבית חיובית ורק כך ניתן לסנן דעות שליליות ולא נכונות לגבי כל דבר אותו אנחנו רוצים להבין .

מה באמת קורה פה?

לפי התורה :

כאשר נברא אדם הסתובב בגן עדן לבדו ולאחר מכן הוחלט ע"י האל לעשות לו עזר כנגדו .

את האישה יצר מצלע של האדם למרות שיכול היה לברוא את האישה גם כן כפי שברא את האדם , בחר לברוא את האישה מצלע גופו של אדם .

סיבה חשובה מאוד האדם והאישה צריכים להבין כי הם קשורים זה לזה ושייכים זה לזה ומזה אנחנו למדים כי הגבר והאישה הם שלם אחד שאחד בלעדי השני הוא בעצם חלק משלם.

ניתן גם לראות זאת לפי שהיום כאשר היינו רווקים  תמיד במחשבתנו החיפוש אחר בת הזוג שלנו כנ"ל גם לגבי נשים גם הן בעולם הרווקות מרגישות כי חסר להן משהו.

אם נערוך משאל בקרב הנשואים באושר יסבירו לנו כי "סוף סוף הגיעו לנחלה" תרגישו בקולם את השלווה, יספרו לכם כי אוהבים את ילדיהם וזה האושר האמיתי .

מהם בעצם הילדים ?

הילדים זהו התוצר של החיבור בין שני החלקים, גבר ואישה , שהם ביחד שלם.

 הנחיות מהתורה:

1. אישה צריכה לאהוב את בעלה כגופה.

2. גבר צריך לאהוב את אישתו יותר מגופו.

 מה המשמעות :

כאשר בני זוג מקיימים את ההנחיות הרשומות זה אומר כי הם מבינים כי הם יחד בעצם אחד שלם (משפחה אחת , מקשה אחת, גוף אחד  ראש אחד )

אצל כל האנשים שאוהבים אחד את השני ללא תנאים תמיד תרגישו שלווה מיוחדת ואושר עילאי.

הדברים היחידים שיכולים להרוס לנו במקרה זה את האושר העילאי הם גורמים חיצוניים , חברים , חברות , משכנתא , עבודה , משפחה חיצונית .

אנחנו חייבים לנטרל את כל המשפיעים נגד הזוגיות שלנו וכך נוכל להמשיל לחיות באושר .

לאחר שמסיימים עם מעמד האישה בזוגיות ניתן להבין את מעמד האישה בחיים .

לגבר ולאישה תכונות אופי בולטות באופן שונה שמשלימות אחת את השניה ויחד מגיעים לשלמות.

הגבר: ישיר,חזק , אסרטיבי,קשוח, אוהב,מוביל,חכם.

האישה:אצילית, חכמה,יפה,רגישה,יסודית,אחראית,חזקה, רוחנית.

כל תכונות האופי נמצאות אצל שני בני הזוג אך במיננון שונה.

 שאלות ותשובות:

1. מדוע האישה מגדלת בד"כ את הילדים ולא הגבר?

תשובה: האישה רגישה יותר יסודית יותר חזקה יותר לכן בד"כ לוקחת את הטיפול במפעל הכי חשוב בעולם (הבית והילדים) .

2. מדוע אישה לא חייבת במצוות עשה שמוגבלות בזמן?

תשובה : ניהול המפעל החשוב ביותר בעולם צורך ברוב המקרים משאבים סביב השעון ובנוסף מעניק רוחניות למי שמתעסק בו .

3. מדוע נשים אינן צריכות להניח תפילין?

תשובה : מטרת התפילין להעלות את רוחניות האדם כדי שיגיע לרמה מספקת והאישה נולדה רוחנית ברמה גבוהה יותר מהגבר לכן אינה צריכה.

4. מדוע נשים אינן משלימות מניין ואינן משתתפות בתפילות גברים?

תשובה: אינו חייבות במצוות עשה שמוגבלות בזמן,תפילות גברים ומניין מטרתם להעלות את רוחניות הגבר לרמה בו האישה כבר נמצאת.

5. מדוע אומר הגבר בברכות השחר , "ברוך שלא עשני אישה"?

תשובה : הגבר נברא עם צורך בתפילות כדי להעלות את הרוחניות שלו ומודה לקדוש ברוך הוא על שיכול לתקן את הרוחניות שלו בתפילות

והאישה אומרת "ברוך שעשני כרצונו" האישה מודה לאל שאינה חייבת לעמול בתורה כדי להגיע לרמת רוחניות טובה מספיק.

בקיצור :

לכל הפמיניסטים והפמיניסטיות היהדות לא מפלה אתכן לרעה אלא מפלה אתכן לטובה.

תתי-קטגוריות

  • לויים וכהנים
    הלויים והכהנים

    מצאצאי לוי בנו השלישי של יעקב אבינו .
    לוי היה בנה של לאה .
    לאה שבמקור היתה אמורה להתחתן עם עשיו .
    אמר רבי אלעזר: "עיני לאה רכות" ולא גנאי הוא לה אלא שבח הוא לה, שהיתה שומעת על פרשת דרכים בני אדם שהיו אומרים: שני בנים יש לה לרבקה, שתי בנות יש לו ללבן, גדולה לגדול וקטנה לקטן, והיתה יושבת על פרשת דרכים ומשאלת: גדול מה מעשיו? איש רע הוא מלסטם בריות, קטן מה מעשיו? איש תם יושב אוהלים, והיתה בוכה עד שנשרו ריסי עיניה" ( בבא בתרא קכג.)
    לאה השיגה בדמעותיה את רחמיו של הקב"ה וזכתה להתחתן עם יעקב ועוד ראשונה.
    לדעתו של רבי אלעזר, עיניה של לאה מבטאות את העתיד הצפון לה ולזרעה. את המילה 'רכות' פירש רבי אלעזר כ'ארוכות', והרשב"ם פירש את דבריו: "ארוכות - גדולות בכהונה ולויה , לוי יצא ממנה שממנו כהנים ולוים ומלכות מיהודה" דהיינו, לאה טומנת באשיותה את שורש הכהונה והמלכות

    כתבות נוספות בקטגוריה
    דינה , שמות פרק ב
    מונה מאמרים:
    8
Monday the 26th. PointLink. מתנה טובה יש לי בבית גנזי ברצוני ליתנה וישראל לך והודיעם